Informacja o Muzeum Ziemiaństwa w Dąbrowie w języku łatwym do czytania (ETR)

Muzeum Ziemiaństwa w Dąbrowie jest oddziałem Muzeum Regionalnego im. Mieczysława Asłanowicza w Siedlcach.

Działalność Muzeum:

Muzeum Ziemiaństwa w Dąbrowie:

  • gromadzi i zabezpiecza zabytkowe przedmioty;
  • organizuje wystawy;
  • przybliża historię Polski i regionu;
  • upamiętnia osoby i wydarzenia ważne dla Polski;
  • organizuje zajęcia edukacyjne;
  • prowadzi badania naukowe;
  • udostępnia pokoje gościnne.

Budynek Muzeum:

Budynek dworu w Dąbrowie.
Dwór – tu znajduje się ekspozycja stała Muzeum
Budynek oficyny w Dąbrowie
Oficyna – tu znajduje się sekretariat oraz sala z wystawami czasowymi

Muzeum Ziemiaństwa w Dąbrowie znajduje się w dworze i oficynie w Dąbrowie. Budynki mają ponad 150 lat. Dwór posiada podjazd umożliwiający wjazd wózkiem inwalidzkim na parter budynku.

Jeśli poruszasz się na wózku inwalidzkim możesz zwiedzić wystawę stałą w dworze.

Podjazd dla wózków inwalidzkich budynku dworu w Dąbrowie.
Podjazd dla wózków inwalidzkich

Toalety dla zwiedzających znajdują się w piwnicy pod tarasem dworu. Nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

Zejście do toalet dla zwiedzających w Muzeum.
Zejście do toalet dla zwiedzających
Toalety dla zwiedzających w Muzeum.
Toalety dla zwiedzających.

Pokoje gościnne znajdują się na poddaszu dworu i oficyny. Budynki nie posiadają windy ani dźwigu dla osób niepełnosprawnych.

Schody prowadzące do pokoi gościnnych na poddaszu dworu w Dąbrowie.
Schody prowadzące do pokoi gościnnych na poddaszu dworu.
Pokój gościnny na poddaszu dworu w Dąbrowie.
Pokój gościnny na poddaszu dworu.

Obok budynku oficyny są miejsca parkingowe.

Parking muzealny w Dąbrowie.
Parking muzealny.

Informacja:

Jeśli chcesz się skontaktować z Muzeum możesz:

  • napisać pismo i wysłać je na adres:

Muzeum Ziemiaństwa w Dąbrowie, Dąbrowa 133,

08-109 Przesmyki.

  • możesz wysłać e-mail na adres: dabrowa@muzeumsiedlce.art.pl.
  • możesz zadzwonić sam lub przy pomocy innej osoby na numer telefonu: (25) 641 26 20
  • możesz przyjść do sekretariatu Muzeum od poniedziałku do piątku w godzinach 8:30-15:30.

Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma i otrzymać potrzebną informację o muzeum. Znajduje się w budynku oficyny, na parterze.

 

Wejście do sekretariatu w Muzeum.
Wejście do sekretariatu

Godziny otwarcia dla zwiedzających:

Muzeum jest otwarte dla zwiedzających cały rok:

w okresie od maja do września:

piątek: 10:00-18:00

wtorek, środa, czwartek, sobota, niedziela: 10:00-16:00

w okresie od października do kwietnia:

codziennie oprócz poniedziałku i niedzieli 10:00-16:00

Ceny biletów:

bilet ulgowy kosztuje 5 zł

bilet normalny kosztuje 10 zł

wstęp do parku dla osób niezwiedzających wystaw stałych i czasowych kosztuje 1 zł

w piątek wstęp bezpłatny

 

Ceny pokoi gościnnych ze śniadaniem:

pokój dla jednej osoby kosztuje 200 zł

pokój dla dwóch osób kosztuje 240 zł

pokój dla trzech osób kosztuje 320 zł

dodatkowe dostawiane miejsce do spania kosztuje 90 zł

apartament rodzinny kosztuje 400 zł